In slechts vier dagen een nieuwbouwwoning

Gelukzalig nieuws in een vervelende tijd

Met onze dienstverlening willen we zo veel mogelijk aansluiten bij de wensen en behoeften van onze huurders. We zetten altijd een stapje extra, als we hiermee onze huurders kunnen helpen. Bijvoorbeeld, wanneer er snel iets geregeld moet worden, zoals in het geval van onze huurder mevrouw Van der Horst (80). In slechts vier dagen tijd werd zij de trotse huurder van een nieuwbouwwoning aan de Wilhelminastraat in Heinenoord.

Dit klinkt onwaarschijnlijk, helemaal wanneer je je bedenkt dat ons land op dat moment in lockdown was. Er komt namelijk best veel regelwerk kijken bij het toewijzen van een nieuwe woning. Toch is het ons gelukt. Natuurlijk mede dankzij de enthousiaste reactie van mevrouw Van der Horst. Tijdens de selectieperiode voor de nieuwbouw viel mevrouw Van der Horst net buiten de boot, maar doordat een kandidaat op het laatste moment afhaakte, kwam zij toch in aanmerking voor de woning. Toen wij haar belden met het goede nieuws, hoefde zij niet lang na te denken. “Dat ik dit nog mocht meemaken op mijn leeftijd. Een droom kwam uit. Ik wilde dit zo graag. Het was een hele fijne verrassing in deze vervelende tijd. Ik had weer iets leuks om naar uit te kijken.”

Snel schakelen

Gelukkig hoefde zij niet lang te wachten, want in slechts vier dagen tijd was alles geregeld. Van het opstellen van het huurcontract tot en met de sleuteloverdracht. En dat in een tijd, waarin alles volgens de richtlijnen van het RIVM op afstand geregeld moest worden. Collega Arjanneke vertelt: “Voor de overdracht had ik contact met de dochter van mevrouw Van der Horst. Ik woon zelf ook in Heinenoord en heb geregeld dat zij nog diezelfde dag de brochure bij mij thuis kon ophalen. Normaal houd ik privé en zakelijk gescheiden, maar in dit geval kon het niet anders. Zo kon ze ’s avonds met haar moeder alles doornemen. Dat was op een vrijdag. Op zaterdag ontving ik alle benodigde gegevens. Ik heb toen direct alles getoetst voor de passendheidsnorm. Toen alles akkoord was, heb ik het huurcontract opgesteld. Op maandag hebben we alles ondertekend en nog diezelfde week vond de sleuteloverdracht plaats.”

Dankbaar en tevreden

“Ik ben HW Wonen erg dankbaar dat het allemaal geregeld kon worden,” aldus een tevreden mevrouw Van der Horst. “Het ging allemaal zo ontzettend snel en de service was goed. Ik vind het een hele prestatie hoor. Trouwens ook van mijn dochter en schoonzoon. Terwijl ik druk bezig was met inpakken, struinden zij bouwmarkten en woonwinkels af. Ik mocht natuurlijk het huis niet uit, dus zij hebben alles geregeld. Van het uitzoeken van de vloer tot en met het behang. Natuurlijk had ik dit graag zelf gedaan, maar gelukkig hebben mijn dochter en ik dezelfde smaak.”

Thuisgevoel

“En dat blijkt, want ik voel me hier echt thuis. Het is een heerlijke ruimte en alles gelijkvloers. Ideaal! De sleuteloverdracht was vanwege corona ook anders dan gebruikelijk. In plaats van een persoonlijke overhandiging zat de sleutel al in de voordeur. Een prima oplossing als je het mij vraagt. Handen schudden doen we nog wel een keer, als alles weer normaal is. Als we maar gezond blijven. Ik ga elke dag een keertje extra op de hometrainer en eet nu nog gezonder dan normaal. Ik wil namelijk nog zo lang mogelijk genieten van mijn nieuwe huis.”

 

Wij gaan voor een goede en prettige dienstverlening die aansluit bij de behoeften van onze huurders. Soms betekent dat wij dan net een stapje extra zetten voor onze huurders. Een goed thuis is één. Daarnaast vinden wij dat iedereen mee moet kunnen doen en dragen daar met verdergaande dienstverlening aan bij.